آشنایی با لیپوترانسفر یا تکنیک انتقال چربی

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
آشنایی با لیپوترانسفر یا تکنیک انتقال چربی

 

لیپوترانسفرلیپوترانسفر یا انتقال چربی یکی از جذاب ترین روش های جراحی پلاستیک است که از آن طریق چربی از قسمتی از بدن، معمولاً از باسن، شکم و پهلو برداشته شده و سپس به قسمت دیگر بدن تزریق می شود.

  افرادی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند معمولاً از نتیجه راضی هستند زیرا از چربی هایی که بصورت ناخواسته در قسمتی از بدن هستند کاسته شده و در قسمت دلخواه بصورت کاملاً طبیعی افزایش می یابد.
برخلاف مواد مصنوعی یا ایمپلنت ها، لیپوترانسفر پرکننده نرمی است و در نتیجه حالتی طبیعی به اندام می دهد. بسته به میزان چربی تزریق شده، ماندگاری تقریباً دائمی داشته و سالها باقی می ماند. فواید و مزایای آن به مرور زمان دائمی شده و کامل تر می شود.
نگاهی تازه به مبحث تزریق چربی که به طور صحیح باید (پیوند بافت چربی) نامیده شود می تواند یکی از راه های رسیدن به جوانی دوباره از مسیری طبیعی و حفظ آن باشد.

 
● آیا تزریق چربی فقط برای افراد مسن لازم است و آیا از دست دادن چربی صورت فقط در جریان پیر شدن اتفاق می افتد ؟
افرادی در سنین جوانی در اثر ابتلا به بیماری های مختلف با کاهش شدید چربی بدن در مدت کوتاهی مواجه می شوند و یا معتادان به مواد مخدر ، می توانند مدل خوبی برای ارزیابی مراحل پیری در کوتاه مدت باشند . در حقیقت در این افراد می توان بدون گذشت زمان زیاد ، مشاهده کرد که با ازدست دادن حجم چربی ( حتی بدون افتادگی بافت نرم) چگونه به نظر می رسند . این افراد بدون اینکه واقعا پیر شده باشند ، فقط به دلیل کاهش بافت چربی صورت ، مسن تر و خسته تر از سن واقعی شان با نظر می رسند.

 
افرادی که قبل از سنین کهولت ( ۴۰ الی ۵۰ سالگی) برای اولین بار اقدام به تزریق چربی کرده اند ، به دلیل خصوصیات چندگانه بافت چربی ، علاوه بر پر کردن قسمت های گود افتاده صورت ، موجب جوانی پوست و بافت نرم نیز شده اند و نتیجتا میزان افتادگی و شل شدن پوست در سنین بالاتر بسیار کاهش یافته است .
در واقع با یک اقدام پیشگیرانه می توان از عمل اجباری لیفتینگ سالیان آتی جلوگیری کرد.
با بررسی عکس های قبل و بعد از تزریق چربی ، تغییرات قابل توجهی حتی در کیفیت پوست نواحی تزریق شده مشاهده شده است. در این افراد ، رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی آن به فاز جوان تر برمیگردد و دوام طولانی تری خواهد داشت .

 
لک های ناشی از سن و آفتاب نیز در جریان تزریق چربی کاهش می یابند. تمامی این تغیرات را به وجود سلول های بنیادی در بافت چربی تزریق شده نسبت می دهند.
سلول های بنیادی با تحریک کلاژن سازی موجب جوان سازی فعال در پوست و زیر پوست می شوند . تقریبا هر روز شاهد دستاوردهای تازه تری در تکنیک تزریق چربی و آثار بی نظیر بافت چربی هستیم .

 
با درک روند پیری می توان به معکوس کردن این روند و جوانی طولانی تر – که دیگر فقط یک آرزو نیست دست یافت .
با آنچه از مشاهدات گذشته و حال به ما رسیده است ، این نکته را می توان دریافت که پروسه جوان سازی ، به معنای (فرد دیگری شدن) و (عجیب و غریب شدن) نیست بلکه هدف نهایی ، بازگشت به جوانی و شادابی طبیعی خود شخص طی روندی طبیعی و قابل قبول از دیدگاه علمی و زیبایی شناسی است .
● تزریق چربی در صورت به دو دلیل عمده انجام می شود :
۱٫ جوان سازی : جایگزین کردن چربی در مناطقی که به مرور زمان چربی خود را از دست داده اند مانند خطوط کنار لب ، میان صورت (Mid. Face) ، حلقه تحتانی چشم ها
۲٫ برجسته سازی : گونه ها و لب ها
● تزریق چربی نواحی اطراف چشم
در طی مسن شدن صورت ، چربی نواحی پلک و حدقه تحتانی چشم ، کناره خارجی چشم -که به استخوان گیجگاهی منتهی می شود – و قسمت زیر ابروها ، همچنین بخش کناری استخوان گیجگاهی ، کاهش واضحی می باید.
نتیجه طبیعی این کاهش چربی ، علاوه بر گود افتادگی در حلقه تحتانی حدقه چشم که از دهه سوم عمر آغاز می شود ، به تدریج موجب مشخص شدن کیسه های چربی اطراف کره چشم می شود که به طور طبیعی و از قبل هم وجود داشته اند.این چربی های اطراف کره چشم علاوه بر تسهیل حرکات کره چشم در جهات مختلف ، موجب محافظت از کره حساس چشم در مقابل ضربات احتمالی و عدم فشردگی این عضو حیاتی بینایی به دیواره استخوانی جمجمه می شوند . بنابراین نه غیر ضروری هستند و نه به تازگی ایجاد شده اند .
در این مرحله است که بسیاری از افراد به فکر برداشتن و حذف این چربی ها می افتند . البته در موارد معدودی ممکن است نیاز به برداشتن قسمتی از این چربی فتق شده و بیرون زده باشد ، و نه تمامی آن.
● چه زمانی بایستی ناحیه اطراف چشم ها را با بافت طبیعی چربی پر کرد و چه زمانی باید پوست و چربی بیرون زده را برداشت؟
ساده ترین پاسخ این است که ابتدا باید اصلی ترین علت این تغییر یعنی کاهش بافت نرم اطراف حدقه چشم اصلاح شود. باید این کاهش حجم با تزریق پرکننده طبیعی و از بدن خود فرد جبران شود و چنانچه بعد از این عمل ، اصلاح کافی صورت نگرفت و فتق چربی چشم ها به خصوص در پلک فوقانی مشخص بود، اقدام به جراحی در حد لزوم می کنیم .
در بسیاری از افراد ، اصلاح گودافتادگی و خالی شدن پلک تحتانی با تزریق چربی به تنهایی کفایت می کند و نیازی به عمل جراحی نیست.
● علت بروز تیرگی زیر چشم
کاهش پیشرونده بافت زیر جلدی حامی پوست ، علاوه بر ایجاد چروک ها و خطوط عمیق در پوست اطراف چشم ها ، موجب نازک شدن پوست پلک تحتانی و مشخص شدن رگ های خونی و عضله مدور دور چشم از زیر پوست بی حفاظ شده و همین امر موجب تیره تر شدن پلک تحتانی علاوه بر گود افتادگی آن می شود که ظاهر خسته و ناخوشایندی در چهره افراد ایجاد می کند.
بر خلاف تصور عمومی ، عمل تزریق چربی صورت در ناحیه پلک تحتانی به هیچ وجه موجب ایجاد پف پلک و بدتر شدن پف قبلی پلک نمی شود بلکه با پر کردن حدقه چشم – که زیر پف قرار دارد- باعث یکدستی و صاف شدن پلک پایین و میان صورت شده و جوانی و شادابی را به چهره افراد بازمیگرداند.
● علل تزریق چربی در پلک تحتانی
۱٫ جوان سازی و پرکردن ناحیه میانی صورت
۲٫ ایجاد تناسب در صورت
۳٫ بهبود تیرگی و رنگ کدر پلک تحتانی
۴٫ کاهش چروک های سطحی و خطوط عمقی پلک تحتانی
۵٫ بازسازی بافت چربی و بافت نگهدارنده پلک پایین
● تزریق چربی گونه ها
اگرچه موضوع (گونه زیبا) در جوامع مختلف تعاریف متفاوتی دارد ولی اغلب فرهنگ ها ، یک گونه پر همراه با برآمدگی قابل توجه در قسمت خارجی را الگویی زیبا و قابل قبول می دانند.
در شخص جوان ، بخش جلویی گونه (ناحیه مثلثی پایین پلک تحتانی) با درجات متفاوتی پر است . زمانی که قسمت میانی صورت و جلوی گونه یکدست و پر باشد ، بهترین حد تعادل و زیبایی ظاهری را به دنبال دارد .
خالی و گود بودن مناطق ذکر شده حتی در یک فرد جوان می تواند ظاهری خسته ، غمگین و حتی بیمارگونه ایجاد کند.
در عین حال افرادی با سنین کمتر حتی با داشتن صورت یکدست و پر ، از چاق به نظر رسیدن چهره شان ناخوشنود هستند. در این افراد ف تزریق چربی با هدف برجسته سازی گونه ها و ایجاد حالت استخوانی و به اصطلاح مانکنی ، گزینه مناسب و پرطرفداری است .
بخش دیگری از صورت که در روند پیر شدن تحت تاپیر قرار می گیرد ، ناحیه Buccal و یا کناره خارجی لب ها و جایی است که حفره دهان را از داخل می پوشاند و گودافتادگی این ناحیه به دوعلت (تغییرات فکی -دندانی ) که با افزایش سن رخ می دهد و یا (کشیدن دندان ها و خالی بودن جای آنها و نتیجتا کاهش حجم فک ها ایجاد می شود.
البته نباید تاثیر (کاهش بافت چربی زیر جلدی) را نادیده گرفت . وجود گودی در ناحیه Buccal به اسکلتی شدن صورت و همچنین شلی پوست فک پایین سرعت می دهد و در عین حال می تواند خطوط دیگری بر خطوط فعلی بیفزاید.
با هماهنگ کردن و پر کردن این ناحیه با قسمت های زیر پلکی ، گونه ها و خطوط خنده ، به ایجاد ظاهر شاداب و جوان صورت کمک زیادی می شود.
لازم به ذکر است که با افزایش سن و کاهش تدریجی بافت چربی گونه ها علاوه بر زیر چشم ها ، خطوط شعاعی از گونه ها به سمت زیر پلک تحتانی و کناره خارجی حدقه چشم ایجاد می شود. نمی استخوانی در این ناحیه که به سمت بالا و استخوان گیجگاهی نیز گسترش می یابد، عموما از مشخصات دهه پنجم و ششم عمر است ولی ممکن است خیلی زودتر در افراد جوان لاغر رویت شود
● نکات مهم تزریق چربی صورت
(۱). مهم ترین مزیت استفاده از چربی صورت ، امکان تکرار انجام آن بدون عارضه خاصی است و مزیت دیگر اینکه امکان واکنش و حساسیت و جابه جا شدن ، به دلیل تکنیک تزریق چند لایه ای ، وجود ندارد
(۲).تزریق چربی در تمامی نواحی صورت و بدن و حتی لب ها دائمی است ولی به دلیل خصوصیات طبیعی بافت چربی ، احتمالا نیاز به تکرار دز طول زمان دارد و هر چه سن فرد در نخستین تزریق بیشتر باشد، نیاز به تزریق مجدد زودتر خواهد بود.
به طور مثال فردی که در ۴۰ سالگی نخستین نوبت تزریق را انجام می دهد ، بعد از ۵ الی ۷ سال نیاز به تزریق مجدد دارد ولی اگر در سن ۵۰ سالگی برای اولین بار اقدام به تزریق کند ، احتمالا ۳ الی ۴ سال بعد نیاز به تزریق دوم را احساس خواهد کرد. البته خصوصیات فردی و ژنتیک و نحوه زندگی (Life style ) را هم باید در نظر گرفت
(۳). میزان ماندگاری چربی در نواحی مختلف صورت متفاوت است .
در ناحیه روی استخوان گونه ، ماندگاری بیشتری نسبت به خط خنده ، لب ها و چانه دیده شده است.
بیشترین ماندگاری چربی در ناحیه ( زیر پلک تحتانی ) است که کمتر از ۱ درصد چربی تزریقی در این ناحیه جذب می شود.
به طور کلی هرچقدر میزان حرکت عضلات ناحیه تزریق شده بیشتر باشد ، میزان ماندگاری چربی کمتر است.
(۴). تزریق چربی مانند سایر اعمال جراحی ، روی افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد و نتیجه یکسانی را نباید برای همه انتظار داشت .
تزریق چزبی صورت حدود ۹۰ دقیقه زمان می برد و معمولا نیازی به آرامبخش قوی و خواب آور ندارد و تزریق بی حسی موضعی کفایت می کند
● تزریق چربی لب ها
لب ها جزء بسیار مهمی در زیبایی و تناسب صورت محسوب می شوند و به همین دلیل انجام هر مداخله ای در این عضو، نیلز به دقت و زیبایی شناسی خاص جراح دارد.
پیوند چربی می تواند برجستگی طولانی مدت در لب ها ایجاد کند.
اواین نکته ای که بایستی در تزریق چربی لب ها در نظر گیرد ، فرم ساختاری لب و آگاهی از آناتومی این عضو و ساختمان های مرتبط با آن مانند فک و دندان هاست.
جراح با در نظر داشتن عوامل موثر در جذابیت لب می تواند با انجام تزریق چربی ، زیبایی طبیعی و ذاتی لب را متناسب با چهره فرد ایجاد کند.
● هدف کلی در تزریق چربی لب
(۱).چوان سازی (پر کردن چربی از دست رفته لب)
(۲).برجسته سازی و ایجاد فرم جذاب برای لب
تزریق چربی در لایه های سطحی تر لب ، به منظور فرم دهی و تزریق در لایه های عمقی تر با هدف جوان سازی لب انجام می شود.
بهترین کاندید های تزریق چربی لب
همیشه بهترین کاندید ها افرادی هستند که در جوانی لب های پری داشته اند. بازگرداندن حجم لب در این افراد ، ظاهر جوان تر و شاداب تری به ارمغان می آورد
● نکات قابل توجه در تزریق چربی لب ها
(۱).به علت پرخون بودن و نرمی خاص بافت لب ، میزان تورم بعداز تزریق نسبت به سایر مناطق صورت بیشتر است و تا ۳ هفته تداوم می یابد.
(۲).به دلیل تحرک بیشتر لب ها نسبت به سایز نقاط صورت ، میزان ماندگاری چربی در این بافت کمتر است و به طور متوسط (یک چهارم) حجم تزریق شده فرصت پیوند می یابد و به همین دلیل امکان نیاز به تزریق مجدد بیشتر است
با این وجود ،فرم طبیعی و جذاب لب که بعد از تزریق چربی به وجود می آید آنچنان کم نظیر است که داوطلبان آن روز به روز بیشتر می شوند.
● تزریق چربی در ساختارهای مجاور لب
تزریق چربی در نواحی اطراف لب ، مانند گوشه لب ،خط خنده ، ناحیه گونه ( روی حفره دهان) و محدوده زیر لی به سمت چانه نیز در تکمیل زیبایی لب ها به منظور جوان سازی ضروری است.
در نواحی چانه ای ، به دلیل گود افتادگی گوشه لب ها به سمت چانه و همچنین افتادگی میان چانه ( که به چهره فرد حالت افتادگی و شلی شدید می دهد ) نیاز به تزریق چربی از سنین ۴۰ به بعد کاملا محسوس است.
در مناطق اطراف لب نیز به دلیل تحرک زیاد ( به منظور صحبت کردن ، غذا خوردن و خندیدن) میزان پیوند بافت چربی در نوبت اول کمتر بوده و نیاز به روتوش ۲ الی ۳ ماه بعد افزایش می یابد
● موارد قابل توجه پس از تزریق چربی در صورت:
۱٫ طی ۲۴ ساعت بعد از انجام تزریق چربی، در نواحی زیر چشم و لب ها، از ژل یخ هر دو ساعت یکبار به مدت ۱۵ دقیقه استفاده شود.(بهتر است این روش را تا ۴۸ ساعت ادامه دهید.)
۲٫ طی سه شب اوّل پس از تزریق چربی صورت، از دو بالش زیر سر استفاده کنید.
۳٫ استحمام کردن از روز دوم بلامانع است ولی از تحت فشار قرار دادن و ماساژ دادن مناطق تزریق شده اکیداً خودداری فرمایید.
۴٫ درد مختصر نواحی تزریق شده کاملاً طبیعی است که با استراحت کردن و مصرف مسکن تجویز شده، پس از ۷ الی ۱۰ روز برطرف خواهد شد. (قابل ذکر است که درد غیر عادی مناطق تزریق شده به همراه تورم و قرمزی می تواند به دلیل عفونت ناحیه بوده که در صورت مشاهده ی نشانه ی فوق با پزشک خود تماس حاصل کنید.)
۵٫ طی سه تا چهار روز اوّل پس از انجام تزریق چربی صورت، از خم کردن سر به مدت طولانی جهت انجام کارهای روزمره خودداری کنید
۶٫ به دلیل پر خون بودن بافت صورت، تورم و گاهاً کبودی در مناطق تزریق شده مشاهده می شود، که با استفاده از ژل یخ طی دو روز اوّل و استراحت بیشتر، طی یک هفته تا ده روز بهبود می یابد.
۷٫ آنتی بیوتیک و داروی ضد درد و تورم، طبق دستور پزشک و در مدت تجویز شده مصرف گردد.
۸٫ طی سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت جداً بپرهیزید.
۹٫ انجام ورزش های کششی سبک مانند شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد ولی طی سه هفته اوّل، از انجام ورزش های سنگین تر که موجب تعریق فراوان می شود خودداری کنید.
۱۰٫ در برخی موارد، طی هفته های اوّل پس از تزریق، غیر قرینگی در صورت دیده می شود که جای نگرانی نبوده و در نهایت دو طرف صورت مانند هم خواهند شد.(این حالت ناش از تفاوت جذب تورم در دو نیمه ی بدن است و نهایتاً اصلاح می شود.)
۱۱٫ در تزریق چربی صورت، میزان جذب چربی در برخی مناطق نظیر خط خنده، لب ها و چانه بیشتر بوده (به علت حرکت زیاد و دینامیک بودن این مناطق) و احتمال نیاز به تزریق مجدد به صورت روتوش در این نواحی وجود دارد که معمولاً از هفته ی هشتم به بعد قابل انجام است
۱۲٫ به علت کاهش حجم چربی تزریق شده، باید بیش از حد نیاز در ناحیه ی مورد نظر تزریق انجام گیرد که همین امر به همراه تورم طبیعی ناشی از تزریق، موجب پر شدن بیش از حد ولی موقتی محدوده ی تزریق شده می شود.
عمده ی تورم مذکور طی سه هفته پس از تزریق کاهش می یابد ولی برای حصول نتیجه ی نهایی، لازم است بین دو تا سه هفته دیگر نیز صبر کرد. معمولاً جذب چربی از هفته ی ششم به بعد بسیار کاهش می یابد.
● تزریق چربی در اعضای بدن
تزریق چربی در مناطق مختلف بدن به دو دلیل عمده انجام می گیرد:
(۱). به دلیل نواقص و یا غیر قرینگی های مادرزادی
(۲). به علت نواقص ظاهری ناشی از انجام اعمال جراحی قبلی
به کمک تزریق چربی می توان گود افتادگی های ناشی از جای عمل های مختلف را ترمیم کرد
به غیر از موارد ترمیم ذکر شده ، تزریق چربی راه بسیار مناسبی برای افرادی است که از لاغری دست ها ، مچ و ساق پا ، ران و یا فرم نامتناسب باسن ، گود افتادگی های کنار باسن و حتی غیر قرینگی اندام ها شکایت دارند.
با تزریق چربی ، با کمترین عارضه می توان اندامی متناسب و کاملا طبیعی با ماندگاری طولانی ایجاد کرد
● تزریق چربی باسن و کناره های تو رفته ران
اکثر خانم ها از گودافتادگی کناره باسن به سمت ران ها ناراضی هستند.
باسن افراد در سنین میانسالی و بعضا در جوان ها نسبتا صاف شده و از برجستگی قسمت بالای آن به مرور زمان کاسته می شود و در عین حال ، افزایش چربی ناحیه پهلوها و بالای باسن (اصطلاحا کپل) موجب تشدید حالت صاف و تخت باسن می شود.
با برداشتن چربی این نواحی همراه با ساکشن ظریف پهلوها و ناحیه زیر کتف ، باسن وضعیت بهتری پیدا می کند و تزریق در قسمت فوقانی باسن نتیجه کار را بسیار رضایت بخش می کند.
● میزان برجستگی باسن
میزان حجم دهی باسن و برجسته سازی آن بر اساس میزان چربی ساکشن شده است .
در مواردی تا میزان ۳۵۰ سی سی در هر سمت باسن و بغل ران آمار تزریقی داشته ام ولی به طور متوسط میزان تزریق ۲۰۰ الی ۲۵۰ سی سی می باشد .
● ماندگاری چربی در باسن
میزان ماندگاری چربی در تزریق باسن بسیار خوب و رضایت بخش است .
فرم بسیار طبیعی و یکدست آن از دیگر مزایای تزریق چربی در این ناحیه است . نتایج فرم دهی باسن و کناره های ران با انجام تزریق چربی بسیار بهتر از پروتز باسن گزارش شده است
● فیگور سازی بدن (Body Sculpting)
به دلیل اینکه برای تزریق چربی باسن به حجم زیادی از چربی نیازمندیم باید ابتدا شکم ، پهلوها ، زیر کتف و گاهی قسمت پشت ران و زیر باسن کاملا ساکشن شده و یکدست گردد و سپس چربی آماده شده برای کناره و بالای باسن و بغل گود ران ها استفاده شود . نتیجه این عمل دو منظوره و در حقیقت جابه جایی بافت چربی از نقطه ای به نقطه دیگر ، فیگور بسیار جذاب و زیبای بدن خواهد بود .
● تزریق چربی دست ها
دست ها جزء بسیار مهمی در زیبایی محسوب می شوند . یک دست زیبا و جوان دستی است با پری و یکدستی متناسب ، به طوریکه رگ ها وتاندون های پشت دست ، کمتر قابل دیدن باشند.
با افزایش سن ، همزمان با کاهش چربی ناحیه پشت دست ، رگ ها نمایان تر شده و رنگ آبی رگ ها مشخص تر و پر رنگ تر می شوند . تاندون های پشت دست نیز با کاهش چربی و بافت نرم ، مشخص تر به نظر می رسند.
به همراه این تغییرات عمقی ، ظاهر پوست دست نیز چروکیده شده و مسن تر به نظر می رسد.
یکی از مشکلات دست افراد مسن ، تغییر رنگ و لک های پوستی است . این مشکل تا حدی با تزریق چربی قابل جبران است ولی استفاده از میکرودرم ابریژن و لیزر های کاهش دهنده لک های پوست و کرم های برطرف کننده لک ، کمک بیشتری برای رفع این مشکل دارند.
نکته مهم در تزریق چربی پشت دست ، توچه به حفظ کارایی و عدم آسیب دیدگی تاندون ها و اعصاب دست -که کاملا سطحی و در معرض آسیب های جراحی می باشنداست . جراح باید باید با آناتومی ناحیه دست و محل قرارگیری اعصاب ئ تاندون های و عضلات ظریف دست کاملا آشنا باشد.
● تکنیک تزریق چربی دست
بعد از آماده ساری چربی ، پشت دست به طور کامل از ناحیه مچ بی حس شده و از طریق ۱ الی ۲ برش کوچک ۱ میلی متری ، لایه نازکی از چربی در فضای پشت دست ما بین رگ ها وتاندون ها و مناطق حالی شده از چربی ، به خصوص بین انگشت شست و انگشت اشاره ، کناره انگشت کوچک و فضای استخوانی پشت دست تزریق می شود.
ناجیه قابل تزریق ، از ۵ سانتی متر بالای مچ دست (اصطلاحا خط ساعت) تا بند اول انگشتان می باشد .
قسمت انتهایی انگشتان ، با ماساژ ملایم از بالا به پایین ، تا حدی پر می شود تا یکدست شود
باید دقت کرد که ماساژ ذکر شده شدید و عمیق نباشد چرا که می تواند با وارد کردن چربی به ساختمان زیرین و عمقی دست ، در به حرکت در آوردن انگشتان و حرکات دست مشکلات جدی بیافریند.
نکته دیگر حین تزریق چربی دست اینکه در اینجا برخلاف صورت و سایر نقاط بدن ، نکتیک تزریق لایه به لایه نبوده و به صورت کاملا سطحی انجام می شود ولی چربی باید کاملا یکدست ، نرم و یکنواخت تزریق شود .
از تزریق قطعه قطعه که موجب ناهمواری های بعدی می شود باید اجتناب کرد .
با استفاده از کانول های مخصوص تزریق چربی دست ، می توان موارد ذکر شده را کنترل کرد .
تزریق دست ها مکمل تزریق چربی جوان سازی صورت می باشد . نمی توان صورت جوان و دست مسن داشت !
معمولا افرادی که برای جوان سازی صورت مراجعه می کنند بعد از آگاهی از اینکه می توانند همزمان دستی جوان و متناسب با صورت جوان شده داشته باشند داوطلب تزریق چربی دست می شوند.
نهایتا میزان رضایتمندی از هر دو کار همزمان ، بسیار بیشتر از تزریق چربی صورت به تنهایی است .
● مراقبت های بعد از تزریق چربی در دست، پا و باسن
۱٫ اگر تزریق چربی در دست ها انجام شده باشد، از انجام کارهای غیر ضروری طی دو هفته پس از تزریق خودداری کنید. هرچه میزان حرکت عضلات کوچک بین انگشتی کمتر باشد، میزان ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود.
۲٫ در صورتی که تزریق چربی در پاها و ران ها انجام شده باشد، از پیاده روی ساده و تردمیل، طی دو هفته ی اوّل خودداری کنید.
۳٫ از تحت فشار قرار دادن مناطق تزریق شده به مدت دو هفته خودداری کنید. به طور مثال اگر تزریق چربی در ناحیه ی باسن انجام شده باشد، حین استراحت، به پهلوها و یا شکم بخوابید و یا با قرار دادن بالش در ناحیه ی کمر، از اصطکاک طولانی مدّت منطقه ی تزریق شده با دشک جلوگیری کنید.
۴٫ در تزریق چربی ناحیه ی ساق و به خصوص مچ پا، به دلیل ایستادن های طولانی مدت کمی افزایش تورم در مناطق تزریق شده مشاهده می شود که گاه تا ۶ ماه ادامه دارد و به تدریج بهبود می یابد این عارضه با قرار دادن یک بالش زیر پا حین استراحت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
● بزرگ کردن سینه به روش طبیعی
جراحی پلاستیک بزرگ کردن سینه بصورت طبیعی بوسیله بافت بدن فرد انجام می شود.
اخیراً در دنیا، پیشرفت های هیجان انگیزی در زمینه جراحی زیبایی سینه حاصل شده است. امروزه بزرگ کردن سینه بصورت کاملاً طبیعی بوسیله بافت چربی بدن فرد امکان پذیر است. با اینکه قبلاً از تکنیک انتقال و جابجایی چربی گاهی مواقع استفاده شده است، اما اخیراً تکنولوژی انتقال چربی به دلیل اثرات خوب و نتایج ماندگار، جایگاه خوبی در دنیای جراحی پلاستیک یافته است.
در حال حاضر انتقال چربی روش جذابی برای خانمهایی است که به دنبال بزرگ کردن حجم سینه خود بدون متوسل شدن به ایمپلنت می باشند.
لیپوکیت پیشرفته ترین تکنیک انتقال چربی است که بصورت کاملاً مطمئن، موثر و راحت در جراحی های زیبایی، چربی را از قسمتی از بدن به قسمتی دیگر انتقال می دهد.
● جراحی چه مدت زمان طول می کشد و نیاز به استراحت دارد؟
جراحی بزرگ کردن سینه به روش انتقال چربی، در حدود ۲ ساعت طول می کشد. ممکن است در محل جراحی قرمزی، کبودی و تورم بوجود بیاید که ظرف مدت چند روز تا یک هفته از بین می رود. بیمار نیاز دارد تا پس از جراحی جهت بررسی به جراح خود مراجعه نماید.
● چگونه با تکنولوژی لیپوکیت نتایج بهتری حاصل می شود؟
نتایج اکثر روش های انتقال چربی تقریبا دائمی شدن ۳۰ تا ۴۰درصد از چربی در طی سالها است. اما با آخرین فن آوری لیپوکیت به طور چشمگیری میزان بقای پیوند چربی به ۸۰-۹۵ درصد بهبود یافته است.
● تکنولوژی لیپوکیت:
لیپوکیت با استفاده از تأییدیه سازمان جهانی غذا و دارو، تکنیکی را ثبت کرده که می تواند چربی های خالص را از روغن و ناخالصی ها نظیر سلول های خونی و رطوبت، بوسیله یک سیستم بسته جدا نماید. این تکنولوژی قادر است با برداشت خاص تر چربی، نتایجی با بقاء طولانی مدت چربی را حاصل نماید.
● چه اندام هایی را می توان به این روش بزرگ کرد؟
با استفاده از تکنولوژی نوین لیپوکیت می توان انواع جراحی های زیبایی را بصورت مطمئن و موثر انجام داد. غیر از جراحی بزرگ کردن سینه، از این روش می توان در اصلاح ایرادات حاصل از جراحی لیپوساکشن استفاده نمود. در سایر جراحی های پلاستیک نظیر کمک به جراحی کشیدن پوست صورت، جراحی بینی، جراحی پف پشت چشم و حجیم کردن لب می توان از این تکنولوژی بهره گرفت
تزریق چربی در پستان ها به بیش از یک قرن بر می گردد اما بدلیل اینکه در رادیو لوژیک ( ماموگرافی) تفسیر وتشخیص آن با سرطان سینه اشتباه می شد این روش سالها منبع شده بود .
امروزه متخصصان رادیولوژی به خوبی قادرند تغییرات ایجاد شده در ماموگرافی را پس از تزریق چربی به پستان را از مامو گزافی یک سرطان سینه افتراق دهند .
بنابراین استفاده از این روش بجای پروتز ( که جسم خارجی است ) ‌در حجیم کردن سینه ها از محبوبیت روز افزونی برخوردار شده است .
● کاربرد تزریق در بافت پستان در چه مواردی استفاده می شود :
این تکنیک را می توان در موارد بسیار متعددی از نقایص پستان استفاده کرد . از جمله بزرگ کردن حجم پستانهای کوچک ، اصلاح نقایص مادر زادی پستان ، اصلاح چین وچروک های ایجاد شده در پستان های ناشی از سن یا استفاده از پروتز ها و اصلاح حجم پستان پس از خارج کردن پروتز به هر دلیل
● تزریق در بافت پستان آیا سن خاصی دارد ؟
در این روش محدودیت سنی وجود ندارد اما اکثریت موارد خانمهایی هستند بین سنین ۲۵ تا ۵۵ سال که به دلیل زایمانهای مکرر می خواهند شکل پستانها ظاهر طبیعی تر داشته باشد. افزایش حجم پستانها معمولا یک سایز می باشد .
● نحوه عمل :
این عمل را می توان با بیحسی موضعی انجام داد . محل مورد نظر برای برداشتن چربی معمولا شکم یا باسن است . چربی ان ناحیه با کانولای خاصی برداشته شده و پس از انجام تکنیک های خاص صاف شدن مواد زائد و ذرات خون و سرم توسط سانتریفوژ چربی صاف شده از طریق سرنگ های کم حجم و کانولهای بسیار ظریف به داخل پستان وعضله تزریق می شود تا قوام مناسبی در پستان ایجاد شود
● نتیجه عمل چگونه است ؟
نتایج ایبن جراحی همانند سایر جراحی های انجام شده در جراحی پلاستیک برداشت وتزریق را با اسیب کمتر انجام داد تا چربی بدست آمده بیشتر زنده بماند نتایج بدست امده نیز بهتر است . در اصل این عمل بدلیل اینکه معمولا مقدار زیادی چربی نیاز دارد با یک تیر دو نشان می زند .به این معنی که مثلا اگر چربی از شکم بیمار برداشت شود وبه پستانها تزریق شود ، علاوه بر حجیم کردن سینه ها ، شکم هم کوچک وصاف خواهد شد .
● نکات پس از عمل :
بیمار پس از عمل باید ازشکم بند وسینه بند بمدت چند هفته استفاده کند . وبه راحتی قادر خواهد بود پس از چند ساعت از عمل به فعالیت های روز مره خود برگردد .
● چرا این عمل توسط پزشکان پیشنهاد نمی شود ؟
متاسفانه این عمل بدلیل وقت گیر بودن (بین ۴-۵ساعت ) واینکه اکثر جراحان با این روش ونیز تکنیک انجام آن آشنائی کامل ندارند کمتر پیشنهاد داده می شود . عمل گذاشتن پروتز چون کمتر وقت می برد(۱٫۵-۲) بیشتر توصیه می شود در حالیکه روش تزریق چربی کاملا طبیعی وکم عارضه تر از پروتز می باشد.
● ماندگاری چربی تزریق شده چقدر است ؟
بسته به مهارت پزشک بین ۲۰%تا ۹۰% چربی تزریق شده می تواند جذب شود وآن بدلیل تکنیک ضعیف پزشک است . همانطور که قبلا ذکر شد . نحوه برداشت ونحوه تزریق چربی باید به گونه ای باشد که سلولها ی چربی کمترین آسیب را ببیند وزنده بمانند چون اگر این سلولها پاره شوند ویا آسیب ببیندوقتی تزریق میشوند می میرند وجذب خواهند شد .
پس ازتزریق ، چربی در ناحیه جدید ( بافت پستان ) باید خون رسانی شود تا بتواند زنده بماند بنابراین این عمل یک تکنیک بسیار ظریف وزیبا در آوردن مشکل پستان نیز مستلزم یک ظرافت هنری است .




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : شنبه 24 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: